Wednesday, September 25, 2013

Πρόγραμμα YOGA για εγκύους

H εγκυμοσύνη αποτελεί μια όμορφη, πολύ ιδιαίτερη, ιερή και γεμάτη αλλαγές, περίοδο στη ζωή της γυναίκας. Για πολλές όμως γυναίκες, η εγκυμοσύνη είναι μια φάση της ζωής τους, όπου η αναμονή του επικείμενου τοκετού, είναι γεμάτη από ανασφάλεια, φόβο και αβεβαιότητα.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, η έγκυος γυναίκα, να μπορεί να αποδεχτεί και να διαχειριστεί τις αλλαγές αυτές που προκύπτουν σε σωματικό, ψυχολογικό, ορμονικό και συναισθηματικό επίπεδο.
Το πρόγραμμα της YOGA για εγκύους, αποτελείται από ήπιες σωματικές ασκήσεις, αναπνευστικές ασκήσεις και τεχνικές χαλάρωσης και διαλογισμού. Οι σωματικές ασκήσεις αλλά και οι αναπνευστικές, είναι προσεκτικά επιλεγμένες και προσαρμόζονται ανάλογα σε κάθε φάση της εγκυμοσύνης, σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες της κάθε εγκύου ξεχωριστά.
Η συμμετοχή της εγκύου σε ένα ήπιο πρόγραμμα άσκησης YOGA, απαιτεί τη συναίνεση από το μαιευτήρα-γυναικολόγο της και τη γραπτή συγκατάθεσή του.

Αναφορικά, το πρόγραμμα YOGA για εγκύους βοηθά ως εξής:

 • Διατήρηση του σώματος σε καλή φυσική κατάσταση.
• Αύξηση της ευλυγισίας και της ελαστικότητας των μυών των τενόντων και των συνδέσμων.
• Αύξηση της ευκινησίας και του εύρους κίνησης των αρθρώσεων.
• Αύξηση της ενεργητικότητας, αίσθημα ζωντάνιας και ευεξίας.
• Αίσθηση εσωτερικής αρμονίας και γαλήνης.
• Ενδυναμώνεται το σώμα και ειδικά οι μύες που στηρίζουν τη σπονδυλική στήλη.
• Βοηθά στη βελτίωση της στάσης του σώματος και τη διόρθωση της προοδευτικής λόρδωσης που παρατηρείται στην έγκυο λόγω της μετατόπισης του κέντρου βάρους της.
• Διατήρηση του σώματος σε σωστή ευθυγράμμιση.
• Βελτίωση της ισορροπίας και της σταθερότητας.
• Ανακουφίζει από τους πόνους της μέσης, της πλάτης, των κλειδώσεων, των αρθρώσεων και των μυών.
• Τονώνονται και ενδυναμώνονται οι μύες του περίνεου και της πυελικής χώρας.
• Βοηθά στη διεύρυνση της λεκάνης και το «άνοιγμα» των ισχύων, πράγμα που διευκολύνει τον τοκετό.
• Μειώνονται σημαντικά οι κράμπες και τα οιδήματα και βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος.
• Μαθαίνει να αφουγκράζεται το σώμα της, να αναγνωρίζει τις ανάγκες του, να το αγαπά, να το φροντίζει και να το εμπιστεύεται.
• Αποδέχεται και σέβεται τις μεταβολές στο σώμα της, συνειδητοποιεί τις αλλαγές στο βάρος της, αποβάλλει τα αρνητικά συναισθήματα που τυχόν έχει για την εικόνα του σώματός της.
• Αποκτάται επίγνωση και αποδοχή των συναισθημάτων ακόμη και των πιο έντονων όπως είναι το άγχος και ο φόβος απέναντι στο «άγνωστο» και οποιαδήποτε άλλα αρνητικά συναισθήματα.
• Σε ψυχολογικό επίπεδο, βοηθά την έγκυο γυναίκα να ανακαλύψει και να απολαύσει τη δημιουργική δύναμη που κρύβει μέσα της καθώς και να βιώσει την «ευλογία» του Θείου Δώρου της δυνατότητας να φέρει στη ζωή το δικό της παιδί.
• Ο διαλογισμός βοηθά στη συγκέντρωση, τη χαλάρωση και την επαναφορά ή τη διατήρηση της ηρεμίας όταν αισθανθεί ανησυχία. Ηρεμία που μεταφέρεται και στο έμβρυο που συναισθάνεται τα πάντα μαζί με τη μητέρα του.
• Οι αναπνευστικές ασκήσεις επίσης ηρεμούν το νου και ρυθμίζεται η ροή τους αίματος στους ιστούς και τα όργανα επιτυγχάνοντας καλύτερη οξυγόνωση στη μητέρα και το έμβρυο.


Η πρακτική της YOGA, ενθαρρύνει την έγκυο γυναίκα να αφήσει τις προσδοκίες της ως προς την «ιδανική» γι αυτήν γέννα και να μάθει να δέχεται το ταξίδι του τοκετού, όπως αυτό εξελίσσεται.
 Με τη διδασκαλία της YOGA, εμψυχώνεται η καρδιά της μέλλουσας μητέρας, ηρεμεί ο νους της και ενδυναμώνεται το σώμα της. Γιατί αυτή είναι και η φιλοσοφία της YOGA, η βαθιά επίγνωση του εαυτού, σε φυσικό, συναισθηματικό και νοητικό επίπεδο.


No comments:

Post a Comment