Monday, February 24, 2014

Η σημασία της αναπνοής

Το κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των σωμάτων, ή αλλιώς των επίπεδων της ύπαρξης είναι η αναπνοή. Η αναπνοή επηρεάζεται από τα πάντα αλλά μπορεί να επηρεάσει και τα πάντα. Η καλή υγεία είναι σε άμεση συνάρτηση με την αναπνοή.

Ο τρόπος ζωής και σκέψης μας επηρεάζει την αναπνοή και τη φυσική κατάστασή μας. Δεν το συνειδητοποιούμε αλλά συμβαίνει. Έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος. Οι σκέψεις και τα συναισθήματα επηρεάζουν τον τρόπο που αναπνέουμε και η διαταραγμένη αναπνοή επιδρά στον τρόπο που σκεφτόμαστε και λειτουργούμε.
Η γιόγκα ,και συγκεκριμένα ο κλάδος της χάθα γιόγκα, στην οποία ανήκει η pranayama, ασχολείται κατά κύριο λόγο με την αναπνοή. Μαθαίνουμε να αναπνέουμε από την αρχή. Είναι μια αργή διαδικασία που χρειάζεται υπομονή και εξάσκηση.
Συνήθως όταν αποφασίσουμε να παρατηρήσουμε την αναπνοή μας, επεμβαίνουμε σε αυτήν. Αυτό συμβαίνει αυτόματα χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Και συμβαίνει γιατί δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να δεχτούμε την αναπνοή έτσι όπως είναι. Η αναπνοή δείχνει την νοητική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Είναι αλλιώς όταν κοιμόμαστε, αλλιώς όταν δουλεύουμε χειρωνακτικά, αλλιώς όταν είμαστε θυμωμένοι, αλλιώς όταν είμαστε ήρεμοι. Το πρώτο βήμα για να αλλάξουμε τη κατάσταση είναι να συνειδητοποιήσουμε την αναπνοή. Όταν αυτό συμβεί μπορούμε να παρατηρήσουμε ποιά είναι η σχέση μας με τον νου.
Η άσκηση στην χάθα γιόγκα είναι μια διαδικασία εξαγνισμού και επαναπρογραμματισμού του νου. Η αναπνοή παίζει τον κύριο ρόλο μαζί με την εσωτερική στάση, δηλαδή το κίνητρο πίσω από την πράξη. Μαθαίνουμε να αναπνέουμε ξανά από την αρχή.

Η γιόγκα είναι η φυσική μας κατάσταση. Όπως τότε που ήμασταν βρέφη και ανακαλύπταμε τον κόσμο. Ανακαλύπτουμε τον εσωτερικό κόσμο και οδηγούμαστε σταδιακά στο να ανακαλύψουμε και τον εξωτερικό μέχρι να κατανοήσουμε πως όλα είναι ένα!
By Bhavana Yoga Center on 29/01/2013in Articles

Saturday, February 15, 2014

Σεμινάριο και Μύηση του Α’ και Β΄ βαθμού. Ενημερωθείτε

Τι είναι το Reiki

Το reiki (ρέικι) σαν Ιαπωνική λέξη, αποτελείται από δύο ιδεογράμματα, από δύο λέξεις, την λέξη Ρει και την λέξη Κι.
Το ρέι σημαίνει πνευματική ενέργεια, είναι η ενέργεια Αγάπης που ενυπάρχει στο σύμπαν.
Το κι, αποτελεί την ζωτική ενέργεια απαραίτητη για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Για να διατηρήσει κάποιος οργανισμός την ζωή του θα πρέπει να επαναφορτίζετε με την ζωτική ενέργεια κι.

Ρέικι λοιπόν σημαίνει Πνευματική Ζωτική Συμπαντική Ενέργεια, είναι η ανεξάντλητη ενέργεια της Αγάπης που πηγάζει από την Αρχή μας, από το πνεύμα μας από το σύμπαν και διαποτίζει την ολότητα μας, εννοώντας με την ολότητα, την νόηση, το συναίσθημα και το φυσικό μας σώμα, δίνοντας μας την δυνατότητα να δώσουμε Αγάπη στα πληγωμένα και καταπιεσμένα σημεία του εαυτού μας, σε όλα εκείνα τα συναισθήματα που έχουμε παραχώσει και τους προγραμματισμούς που αγνοώντας τους μας κλέβουν την ζωή. Το ρέικι είναι ένα εργαλείο που υποστηρίζει αυτόν που με θέληση έχει αποφασίσει να βοηθήσει και να Αγαπήσει τον Εαυτό του από την Αρχή όπως αξίζει σε ένα Άνθρωπο.
Τα συναισθήματα που χαρακτηρίζονται από το υπερεγώ και από τον νου ως «αρνητικά» παραμένουν μορφές ενέργειας και δεν εξαφανίζονται, απλώς αγνοώντας τα συνεχίζουν να μας ορίζουν, με αποτέλεσμα να μειώνουν, και να μπλοκάρουν την ζωτική μας ενέργεια, την ίδια μας την Ζωή. Η ψυχική και σωματική ισορροπία ενός ανθρώπινου οργανισμού εξασφαλίζεται με την ελεύθερη κυκλοφορία της ενέργειας σε όλα τα όργανα του ανθρώπινου σώματος αλλά και σε όλα τα ενεργειακά κέντρα σε σύνδεση με την πνεύμα μας και την γη.
Η ενέργεια Ρέικι επαναενεργοποιήθηκε στην εποχή μας από τον Δρ. Μικάο Ουσούι. Το reiki (ρέικι) είναι μια μέθοδος που μπορεί να διδαχθεί στον καθένα, ανεξαρτήτως φύλου, θρησκείας ή κοινωνικής θέσης ακόμα και ηλικίας.

.


Thursday, February 13, 2014

Θέλοντας να είμαστε ευτυχισμένοι





Η εγωκεντρική σκέψη δεν είναι ποιοι είμαστε. Η εγωκεντρική σκέψη είναι διαφορετική από το μυαλό που θέλει να είναι ευτυχισμένο, γιατί είμαστε αισθανόμενα όντα. 
Ο καθένας θέλει να είναι ευτυχισμένος. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το να θέλει κανείς  να είναι ευτυχισμένος.
Το πρόβλημα είναι ο τρόπος που ο εγωκεντρικός μας εαυτός  κατευθύνει  τη σκέψη του,  για την απόκτηση  της ευτυχίας  και τον τρόπο που θα πετύχει αυτήν  την ευτυχία.

Είναι μια διαστρεβλωμένη ψυχική κατάσταση που μπορεί να εξαλειφθεί  βλέποντας τα μειονεκτήματά του, εφαρμόζοντας τα αντίδοτα ( από άσχημη σκέψη  - καλή σκέψη,  από τσιγκουνιά – γενναιοδωρία   από αδιαφορία ή ζήλια να καλλιεργήσουμε το μυαλό που συμπονά και δεν κριτικάρει..

Wednesday, February 12, 2014

Η γιόγκα καταπολεμά την κατάθλιψη και άλλες ψυχικές ασθένειες


Μπορεί η γυμναστική, ή κάποιο συγκεκριμένο είδος γυμναστικής να λειτουργήσει ανακουφιστικά για την ήπια κατάθλιψη, ή την σχιζοφρένεια, ή ακόμη και για την υπερκινητικότητα; Οι επιστήμονες λένε, ότι “ναι. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει”.

Η γιόγκα, μια πανάρχαια ινδική πρακτική, με μια παράδοση έως 5.000 ετών, είναι πολύ δημοφιλής σήμερα σε όλο τον κόσμο...

Σύμφωνα με μεγάλη αμερικανική έρευνα, επιφέρει θετικές επιπτώσεις στην ήπια κατάθλιψη και την αϋπνία, ακόμα και σε ανθρώπους που δεν παίρνουν σχετικά φάρμακα.

Επίσης η γιόγκα, βελτιώνει τα συμπτώματα της σχιζοφρένειας και της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) σε ασθενείς που κάνουν τη σχετική φαρμακευτική αγωγή.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή βιολογικής ψυχιατρικής Μουραλί Ντοραϊσγουάμι της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Ντιουκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχιατρικής "Frontiers in Psychiatry", έκαναν μια συστηματική αξιολόγηση άνω των 100 δημοσιευμένων επιστημονικών μελετών πάνω στην επίδραση της γιόγκα στις ψυχικές παθήσεις.

Για πολλούς ανθρώπους, ιδίως για όσους έλκονται από τους εναλλακτικούς τρόπους ζωής και θεραπείας, θεωρείται πλέον μια από τις καλύτερες ολιστικές μεθόδους σωματικής και ψυχικής υγείας.

Όμως, όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, ακριβώς "επειδή η γιόγκα έχει εξελιχτεί σε ένα τέτοιο πολιτισμικό φαινόμενο, έχει γίνει δύσκολο να διακρίνουν οι γιατροί και οι ασθενείς την αλήθεια από την υπερβολή, όσον αφορά τα οφέλη της".
Με στόχο να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα, οι ερευνητές ανέλυσαν τις μέχρι σήμερα σχετικές επιστημονικές μελέτες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όντως η άσκηση της γιόγκα παρέχει οφέλη για σχεδόν όλες τις ψυχικές/νοητικές διαταραχές.

Ο Μουραλί Ντοραϊσγουάμι ανέφερε ότι η σύγχρονη επιστημονική γνώση έρχεται να επιβεβαιώσει την αξία της αρχαίας ινδικής πρακτικής.
Όπως είπε, η γιόγκα είναι "πολλά υποσχόμενη" αναφορικά με τις ψυχιατρικές διαταραχές και, όταν εξασκείται από τους ασθενείς, μπορεί όχι μόνο να βοηθήσει στη βελτίωση των συμπτωμάτων τους, αλλά και στην πρόληψή τους.

Radar.gr

Saturday, February 8, 2014

Πως λειτουργεί το Pilates


Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, με το φόρτο εργασίας και τις αμέτρητες υποχρεώσεις, μας έχουν οδηγήσει στην αδιαφορία για την υγεία και τη φυσική μας κατάσταση. 
Το σώμα μας κάθε στιγμή εκτελεί αμέτρητες λειτουργίες και μας δίνει μηνύματα για το αν όλα λειτουργούν σωστά ή υπάρχουν προβλήματα. Στην προσπάθεια μας να ανταπεξέλθουμε, αδιαφορούμε για αυτά τα μηνύματα, που είναι ο τρόπος για να επικοινωνήσει το σώμα μας με εμάς. 
Με αποτέλεσμα να το καταλαβαίνουμε, όταν πια έχει πραγματικά δυσκολέψει η κατάσταση.
Στην καθημερινότητα χρησιμοποιούμε σε μεγάλο βαθμό συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες, οι οποίες τελικά υπερλειτουργούν, ενώ άλλες υπολειτουργούν, σε βαθμό που αγνοούμε την ύπαρξή τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα προβλήματα στη σπονδυλική στήλη και τις αρθρώσεις. Πόνους στη μέση, τα κάτω άκρα, τα γόνατα, τον αυχένα, πονοκεφάλους, έλλειψη ενέργειας μέσα στη μέρα και έντονη κούραση και στρες, λόγω της κακής στάσης του σώματος και της ανεπαρκούς αναπνοής.
Όταν το σώμα δεν στέκεται σωστά επιβαρύνονται περισσότερο κάποια σημεία του σώματος (πχ. γόνατα, μέση), με αποτέλεσμα να τραυματίζονται, να κουραζόμαστε πιο εύκολα και να έχουμε τεταμένα προβλήματα με την πάροδο του χρόνου.

Όπως κάθε έμψυχο ον, ή άψυχο αντικείμενο, έτσι και το ανθρώπινο σώμα έχει ένα κέντρο βάρους, από το οποίο εξαρτάται η ισορροπία του, ενώ αποτελεί και την πηγή κινητικής δύναμης, η οποία έχει σαν αφετηρία το κέντρο και στη συνέχεια ρέει στα άκρα και στο υπόλοιπο σώμα. Αυτή η περιοχή περιλαμβάνει μία μεγάλη μυϊκή ομάδα, την κοιλιά, τη μέση και τους γλουτούς.