Monday, September 16, 2013

Γιόγκα για παιδιά..


Τα παιδιά είναι ολοκληρωμένες αλλά μη εκδηλωμένες προσωπικότητες. Είναι οι σπόροι μέσα στους οποίους εμπεριέχεται το όλον σε λανθάνουσα μορφή μέχρι να βρει τον τρόπο να εκδηλωθεί.
Σήμερα τα παιδιά κάθονται σε υπερπλήρεις σχολικές αίθουσες, στριμωγμένα και σκυμμένα πάνω από τα βιβλία τους με τον νου τους κουρασμένο από την υπερβολική διανοητική δραστηριότητα. Η εκπαίδευση θεωρείται μέσο απόκτησης των διανοητικών ικανοτήτων και γνώσεων που χρειάζονται για την άσκηση επαγγέλματος. Ωστόσο η πραγματική παιδεία δεν αφορά μόνο την εκπλήρωση εξωτερικών κοινωνικών και οικονομικών στόχων. Αφορά επίσης την εσωτερική κατανόηση και ανάπτυξη της προσωπικότητας σε όλα τα επίπεδα, σωματικό , νοητικό και πνευματικό.
Πρόσφατα έγινε μία έκκληση από εκπαιδευτικούς για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος με μεγαλύτερο βάθος και εύρος. Αυτοί οι άνθρωποι ζητούν να αναπτυχθεί η διαισθητική και δημιουργική πλευρά της προσωπικότητας του παιδιού έτσι ώστε να επανορθωθούν οι παρούσες ανισορροπίες, που μπορεί να είναι η αιτία πολλών από τα προβλήματα της εποχής μας.
Η σούρυα ναμασκάρα, ο χαιρετισμός στον ήλιο μαζί με ειδικές αναπνευστικές τεχνικές και το καγιάτρι μάντρα μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να βγει στην επιφάνεια αυτό το λανθάνον δυναμικό και να αναπτυχθεί όχι μόνον η διάνοια αλλά και η διαίσθηση. Η σούρυα ναμασκάρα είναι μια πρακτική που βοηθά στη διαμόρφωση της ανθρώπινης προσωπικότητας ήδη από την ηλικία των οκτώ ετών. Ένα παιδί που είναι αρκετά τυχερό για να δεχθεί αυτό το είδος εκπαίδευσης θα πλεονεκτεί πολύ σε σχέση με τους συμμαθητές του οι οποίοι θα έχουν λάβει μόνο την καθαρά διανοητική παιδεία που επικρατεί σήμερα.

Η Σουάμι Γιογκαμπάκτι Σαρασουάτι , Μ. Φλακ, ιδρύτρια του Σατυαναντασραμ Παρισιού και τέως καθηγήτρια στο Λύκειο Condorcet, έχει κάνει μια εκτεταμένη μελέτη πάνω στη χρήση της σούρυα ναμασκάρα στην τάξη με στόχο την εξισορρόπηση της διανοητικής και διαισθητικής πλευράς στην παιδική προσωπικότητα, παρατηρώντας ότι οι πρακτική επιφέρει σταθερότητα στα παιδιά κάτι που φυσικά γίνεται αντιληπτό και από τους ίδιους τους γονείς των παιδιών. Το μόνο θέμα αποτελεί η εκπαίδευση των περισσότερων καθηγητών σε αυτές τις μεθόδους.
Πολλοί καθηγητές και διευθυντές σε όλο τον κόσμο έχουν αναλάβει αυτό το έργο και έχουν αρχίσει να εισάγουν την σούρυα ναμασκάρα και άλλες σχετικές πρακτικές της γιόγκα στα σχολεία. Παντού ανακαλύπτουν ότι λίγα λεπτά εξάσκησης πριν από το μάθημα κάνει τα παιδιά πιο πρόθυμα να μάθουν, πιο προσεκτικά και πιο δεκτικά, και πως τα βοηθάει να ανταποκρίνονται και να επικοινωνούν. Η σούρυα ναμασκάρα είναι μια εξαιρετική μέθοδος η οποία συντελεί στο να χρησιμοποιηθεί εποικοδομητικά η άφθονη σωματική ενέργεια που έχουν τα περισσότερα παιδιά και να διοχετευθεί προς την ανάπτυξη της σωματικής και νοητικής τους υγείας. Μετά από αυτή την σειρά των άσανα, τα παιδιά είναι καλύτερα προετοιμασμένα να κατανοήσουν τη διδακτέα ύλη του επόμενου μαθήματος.

Jg. AJANTA Αργυρώ Γεροχρήστου

 πηγή :

Σούρυα Ναμασκάρα
Μια τεχνική αναζωογόνησης από τον ήλιο
Σουάμι Σατυανάντα Σαρασουάτι

No comments:

Post a Comment