Wednesday, September 12, 2012

Ασκήση αναπνοής γιόγκα για χαλάρωση και αναζωογόνηση




Δοκιμάστε αυτή την  άσκηση μία φορά την ημέρα ή κάθε φορά που χρειάζεται. Ο τρόπος που αναπνέετε δείχνει τον τρόπο που ζείτε τη ζωή σας,” λέει η Amy Weintraub, δασκάλα της γιόγκα και συγγραφέας του βιβλίου “Γιόγκα για την κατάθλιψη”. “Παίρνετε μικρές αναπνοές σαν να μην αξίζει να καταλαμβάνετε χώρο στον πλανήτη, ή παίρνετε μεγάλη αναπνοή και στέκεστε περήφανα στον κόσμο;
Αυτή η ανάσα (κύμα ωκεανού ~ ujjayi ανάσα), ηρεμεί, έχει επίδραση στη διευθέτηση του κεντρικού νευρικού συστήματος, ενώ παράλληλα αυξάνει την πνευματική εγρήγορση και διαύγεια. Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για αυτούς που υποφέρουν από άγχος και κατάθλιψη.
  1. Αναπνεύστε από τα ρουθούνια σας, με μια ελαφρά σύσφιγξη στο πίσω μέρος του λαιμού σας, ώστε η αναπνοή να ταξιδέψει μέσα από τη γλωττίδα, κάνοντας ένα απαλό ήχο. Σκεφτείτε κύματα ωκεανού που σκάνε πάνω στα βότσαλα. Φανταστείτε πράγματι αναπνέετε από το πίσω μέρος του λαιμού σας.
  2. Βγάλτε τον αέρα από τα ρουθούνια σας, τραβώντας την κοιλιά προς τη σπονδυλική στήλη σας. Αδειάστε τους πνεύμονές σας εντελώς. Ξεκινήστε ξανά, αργά.
  3. Συνεχίστε να αναπνέετε βαθιά και με ελαφρύ ήχο για την εισπνοή και την εκπνοή. Αφήστε την κοιλιά, το τμήμα πάνω από την κοιλιά, και το ανώτερο στήθος να φουσκώσει με κάθε εισπνοή. Μετατρέψτε την αναπνοή σε ένα νανούρισμα προς τον εαυτό σας.

No comments:

Post a Comment