Saturday, November 9, 2013

Οδηγός για σωστή αναπνοή




Όλοι οι βασικοί κανόνες για την εκτέλεση pranayama.

Όπως έχουμε ξαναπεί η αναπνοή δεν είναι μόνο αέρας γι'αυτό και πρέπει να μάθουμε να την ελέγχουμε προς όφελος μας. Εξάλλου έχει αποδειχτεί πως η νοητική κατάσταση συνδέεται με τον ρυθμό και το βάθος της αναπνοής.
Πιο συγκεκριμένα η ποιότητα της αναπνοής απεικονίζει την ποιότητα του μυαλού.

Ας δούμε λοιπόν μερικά tips για να εκτελείτε σωστά τις τεχνικές αναπνοής (pranayama) ώστε να βιώσετε όλα τα οφέλη, σωματικά και διανοητικά.
·         Η πλειοψηφία των ανθρώπων έχει συνηθίσει να αναπνέει λάθος χωρίς να χρησιμοποιεί όλη την χωρητικότητα των πνευμόνων. Με την τεχνική pranayama η αναπνοή εκτελείται από τη μύτη, ενώ το στόμα παραμένει κλειστό.
·         Εισπνέετε και εκπνέετε από τη μύτη ισόποσα και ισόχρονα, μετρώντας το ίδιο κατά την εισπνοή και κατά την εκπνοή. Βreathe in,breath out!
·         Αν είστε αρχάριοι ακολουθήστε την καθοδήγηση ειδικού προκειμένου να την εκτελέσετε σωστά.
·         Η εξάσκηση για την εκμάθηση των βασικών τεχνικών πρέπει να γίνεται σε ξαπλωτή θέση και όχι καθιστή.
·         Ιδανική στιγμή είναι το πρωί που έχετε καθαρότερο μυαλό. Διαφορετικά τις απογευματινές ώρες. Προσπαθήστε να κάνετε την ίδια ώρα στο ίδιο μέρος για να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη.
·         Συνίσταται να έχετε άδειο στομάχι.
·         Αν διψάτε πιείτε νερό ή χυμό λεμονιού 30 λεπτά πριν ξεκινήσετε την πρακτική.
·         Επιλέξτε ένα καθαρό και ήσυχο περιβάλλον για να συγκεντρωθείτε, μακριά από εσωτερικούς ή εξωτερικούς θορύβους.
·         Η θερμοκρασία του δωματίου πρέπει να είναι σε παρόμοια επίπεδα με τη θερμοκρασία του σώματος.
·         Αν νιώσετε ζαλάδα μην αγχωθείτε. Είναι απόλυτα φυσιολογικό, ο οργανισμός αποβάλλει τις τοξίνες. Χαλαρώστε και επαναλάβετε χωρίς να ''εκβιάζετε'' την αναπνοή σας.


No comments:

Post a Comment