Wednesday, November 27, 2013

Πιλάτες - Υγεία και ευεξία πάνε μαζί


 
Το Pilates εστιάζεται στην ποιότητα και την ακρίβεια της κίνησης, είναι μια άσκηση για όλο το σώμα
Άνδρες και γυναίκες επωφελούνται εξίσου από τις ευεργετικές του ιδιότητες για το σώμα και την ανακούφιση από χρόνιους πόνους, ενώ δίνει τη δυνατότητα για βελτίωση της μυϊκής δύναμης και της ευκινησίας
ΟΙ PILATES instructors πρέπει να είναι καλά εκπαιδευμένοι, ώστε να τροποποιούν τις ασκήσεις ανάλογα με τα διάφορα επίπεδα ικανότητας, τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου

Δεν κάνει διάκριση φύλων, παρόλο που επικρατεί λανθασμένα η εντύπωση ότι απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες. Αντίθετα, είχε σχεδιαστεί αρχικά για άντρες! Δεν είναι δύσκολο, ακόμα και για αρχάριους, φτάνει ένας ικανός εκπαιδευτής να το προσαρμόσει στο επίπεδο των ικανοτήτων του καθενός. Απ΄ εκεί και πέρα τα καλά αποτελέσματα του Pilates για τον οργανισμό και το σώμα δεν αργούν να γίνουν εμφανή. Το Pilates αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς. Η δημοτικότητά του αυξάνεται με το πέρασμα των χρόνων και αυτό δεν είναι τυχαίο. Τα καλά αποτελέσματα ωθούν όλο και πιο πολλά άτομα να το «δοκιμάσουν» και εν συνεχεία να το επιλέξουν ως μέρος του προπονητικού τους προγράμματος.

Αρκετοί από τους σημερινούς οπαδούς του, πάντως, ήταν στην αρχή διστακτικοί έναντί του για διάφορους λόγους. Είτε θεωρούσαν ότι δεν τους ταίριαζε είτε ότι ήταν αρκετά επίπονο γι’ αυτούς, είτε ακόμα και μη προσιτό για το βαλάντιό τους. Στην πορεία το γνώρισαν και… οι μύθοι καταρρίφθηκαν, ειδικά στις περιπτώσεις που συνεργάστηκαν με ικανό εκπαιδευτή, ο οποίος ενέκυψε με σχολαστικότητα και συνέπεια στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους.
Μύθοι και αλήθειες
«Μύθοι», λοιπόν, συνοδεύουν το Pilates, όπως και το καθετί, εξάλλου, γύρω μας. Επισημαίνουμε τους κυριότερους από αυτούς και το πώς καταρρίπτονται

1. Το Pilates δεν κάνει για άντρες
Η αλήθεια: Εσφαλμένα αρκετοί θεωρούν ότι είναι μία άσκηση μόνο για γυναίκες. Αντίθετα, το Pilates σχεδιάστηκε από έναν άνδρα για τους άνδρες. Ο Joseph Pilates το ανέπτυξε ως μία θεραπευτική αγωγή κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, εφόσον υπήρξε προπονητής πολεμικών τεχνών και εκπαιδευτής αθλητών. 
Παρόλ' αυτά, το Pilates άργησε να διαδοθεί μεταξύ των αντρών. Κι όμως, μπορεί να αποδειχθεί η καλύτερη άσκηση γι’ αυτούς, επειδή αυξάνει τη δύναμη, την ευελιξία και την ευκινησία τους. Ενισχύει, επίσης, πολύ την αθλητική τους απόδοση.

2. Οι πόνοι στην οσφυϊκή μοίρα, οι οποίοι μειώνονται με το Pilates, είναι γυναικεία υπόθεση 
Η αλήθεια: Περισσότεροι άντρες απ' ό,τι γυναίκες υποφέρουν, στις μέρες μας, από ενοχλήσεις στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης. Αυτή η αδυναμία της οσφυϊκής μοίρας μπορεί να συνοδεύεται συχνά και από αδυναμία στους μύες των κάτω άκρων. Μετά τη συστηματική παρακολούθηση μαθημάτων Pilates διαπιστώνεται μείωση των πόνων στην οσφυϊκή μοίρα και βελτίωση της εμφάνισης.

Όταν το Pilates εκτελείται σωστά και πάντα κάτω από την καθοδήγηση προσοντούχων εκπαιδευτών, αποτελεί ένα ιδανικό, ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό προπονητικό πρόγραμμα, τόσο για άντρες όσο και για γυναίκες.
3. Το Pilates δεν είναι αρκετά ενδιαφέρον
Η αλήθεια: Για αρκετές δεκαετίες ένα παραδοσιακό πρόγραμμα άσκησης απετελείτο από την άρση βαρών, το τρέξιμο μέχρι εξαντλήσεως και το γνωστό: «τράβα πόνο για ομορφιά». Όχι, όμως, σήμερα. Το Pilates, για παράδειγμα, είναι διαφορετικό. Εστιάζεται στην ποιότητα και την ακρίβεια της κίνησης, παρά στην ποσότητα των επαναλήψεων. Παρόλ' αυτά, είναι μια άσκηση για όλο το σώμα και προκαλεί το ενδιαφέρον και των πιο γυμνασμένων. Δίνει τη δυνατότητα για ολοκληρωμένη εκγύμναση με αύξηση της μυϊκής δύναμης και βελτίωση της ευκινησίας.

4. Το Pilates είναι πολύ σκληρό 
Η αλήθεια: Αυτή η παρερμηνεία προέρχεται από το γεγονός ότι πολλά γυμναστήρια προσφέρουν τις ασκήσεις στο έδαφος (mat work) δωρεάν και ως αφετηρία των ασκήσεων στο reformer, οι οποίες πληρώνονται έξτρα. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει μιαν ανακριβή αντίληψη ότι το matwork είναι μια εισαγωγική μορφή Pilates. Στην πραγματικότητα, τα reformers παρέχουν υποστήριξη και αντίσταση κατά την εκτέλεση των ασκήσεων, έτσι το Pilates matwork μπορεί να είναι δυσκολότερο.

Βεβαιωθείτε ότι οι ασκήσεις που εκτελούνται στην τάξη Pilates mat work του αθλητικού σας κέντρου δεν είναι υπερβολικά δύσκολες για αρχαρίους, γιατί κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιδράσει αρνητικά στη διάθεσή σας για συμμετοχή σε αυτή. Επίσης, οι Pilates Ιnstructors πρέπει να είναι καλά εκπαιδευμένοι, ώστε να μπορούν να τροποποιήσουν τις ασκήσεις κατάλληλα για τα διάφορα επίπεδα ικανότητας.
Με την κατάλληλη κατάρτιση στην τροποποίηση των ασκήσεων, ώστε να ικανοποιούνται οι ιδιαίτερες ανάγκες των συμμετεχόντων, οι εκπαιδευτές Pilates μπορούν να αυξήσουν την ικανοποίηση και την απόλαυση των μελών και να βελτιώσουν τα ποσοστά διατήρησής τους στα μαθήματα. Κανένα μάθημα δεν είναι σκληρό, εάν γίνεται σωστά από τους ειδικά καταρτισμένους εκπαιδευτές Pilates.
5. Οι ασκήσεις στο έδαφος (mat work) είναι πολύ εύκολες
Η αλήθεια: Οι ασκήσεις Pilates στο έδαφος είναι η δυσκολότερη μορφή Pilates, εάν εκτελούνται σωστά. Όλα τα μηχανήματα Pilates παρέχουν υποστήριξη και αντίσταση κατά την εκτέλεση των ασκήσεων, έτσι το Pilates matwork μπορεί να είναι δυσκολότερο.


6.Το Pilates είναι πολύ ακριβό
Η αλήθεια: Οι ασκήσεις Pilates στο έδαφος προσφέρονται συνήθως δωρεάν με την εγγραφή σας στο αθλητικό κέντρο. Απ' εκεί και πέρα, αν θεωρείτε υψηλό το μέσο κόστος των προσωπικών προπονήσεων, τότε μια πολύ καλή λύση είναι η εγγραφή σε τάξεις Pilates, οι οποίες απαρτίζονται από μικρές ομάδες των τριών με τεσσάρων ατόμων. 

No comments:

Post a Comment