Monday, April 20, 2015

STAY FIT Είστε τύπος yoga ή pilates;

STAY FIT

Είστε τύπος yoga ή pilates;

Ρωτήσαμε τους ειδικούς για το ποιό από τα δύο μας ταιριάζει.

Είστε τύπος yoga ή pilates;

Ρωτήσαμε τους ειδικούς για το ποιό από τα δύο μας ταιριάζει.

O pilates instructor Γρηγόρης Δημαρέσης εξηγεί:

Τα οφέλη του pilates
-      Ενδυνάμωση
-      Επιμήκυνση
-      Ευεξία
-      Ενίσχυση της συγκέντρωσης
      -  Γνώση του σώματος μας

Γιατί pilates: Tο pilates πάντρεψε τη φιλοσοφία της ολιστικής γυμναστικής του ανατολικού κόσμου με την επιστήμη της Δύσης. Δεν απαιτεί κάποιο είδος διαλογισμού την ώρα της άσκησης, απαιτεί όμως συγκέντρωση στη λεπτομέρεια και υπομονή από τον ασκούμενο για να μπορέσει να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το pilates βλέπει και ακούει το κάθε σώμα ξεχωριστά. Μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να γυμνάσει αποτελεσματικά παιδιά, γυναίκες ή άνδρες αλλά και άτομα με πιο εξατομικευμένες ανάγκες όπως ανθρώπους με μυοσκελετικά προβλήματα ή ανάγκη αποθεραπείας από τραυματισμό. Όπως λέει και ο εμπνευστής του, Joseph Hubertus Pilates, στο βιβλίο του Return to Life Through Contrology, το pilates είναι παντού.

Είναι κατάλληλο
Το pilates είναι κατάλληλο για όλους, μιας και πρόκειται για μια ανατομική γυμναστική που μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιοδήποτε σώμα αρκεί να υπάρχει η απαιτούμενη γνώση και εκπαίδευση από τον instructor. Ταυτόχρονα είναι ιδανικό για κουρασμένα και καταπονημένα σώματα από απαιτητικά ωράρια μπροστά στον υπολογιστή ή για νεαρές μαμάδες με μικρά παιδιά, αφού οι ασκήσεις του (διατάσεις και ενδυνάμωση) θα τους ξεκουράσουν και θα τους προσφέρουν ανακούφιση. Τέλος είναι κατάλληλο για αυτούς που θέλουν μια γυμναστική κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους αφού πρόκειται για μια λειτουργική γυμναστική που πέρα από τις κλασικές ασκήσεις της εξελίσσεται και προσαρμόζεται στις σύγχρονες ανάγκες,

Δεν είναι κατάλληλο
Είναι μια άσκηση που θέλει υπομονή και αναμονή για να δεις τα επιθυμητά αποτελέσματα συνεπώς δεν είναι κατάλληλη για ανυπόμονους που θέλουν να δουν γρήγορα και άμεσα αποτελέσματα. Αντίθετα με το στερεότυπο που θέλει το pilates να μην είναι κατάλληλο για ανθρώπους που θέλουν γυμναστική με ένταση και για εκτόνωση, το pilates στην πραγματικότητα είναι μια μέθοδος που έχει ένταση και που αρχικά εφαρμόστηκε και δοκιμάστηκε σε άνδρες απλά παραμένει μια μη αερόβια γυμναστική.

H yoga instructor Διώνη Καλπακίδη εξηγεί:

Οφέλη
Μυοσκελετική ευλυγισία-ενδυνάμωση
Αντοχή
Ευθυγράμμιση
Εξισορρόπηση ενέργειας (prana)
Αυτογνωσία
Υπομονή -Πειθαρχία
Συγκέντρωση

Γιατί yoga;
Πλέον είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι η yoga είναι μια φιλοσοφία που χρησιμοποιεί τεχνικές εξασκώντας νου, ψυχή και σώμα ταυτόχρονα, με στόχο την εναρμόνιση και την ένωσή τους, προσφέροντας σωματική και πνευματική ευεξία.  Επιφέρει αλλαγές στη διάθεση και την αντίληψη και ενισχύει την επίγνωση και τη συγκέντρωση. Μαθαίνεις να ακούς το σώμα σου και να εργάζεσαι αρμονικά μαζί του.

Για ποιους είναι κατάλληλο
Για όλους. Ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, σωματικής διάπλασης και ιδιοσυγκρασίας. Η πρακτική της yoga είναι μια εμπειρία, η οποία βιώνεται εξατομικευμένα.  Τα είδη της yoga είναι πάρα πολλά (πάνω από 200) και σίγουρα ο ασκούμενος θα βρει ένα να του ταιριάζει.
Ηatha: Για όσους αναζητούν αυτοσυγκέντρωση και εξισορρόπηση της ενέργειας. Είναι  περισσότερο στατική.
Ashtanga: Oι θέσεις εκτελούνται με απόλυτα συγκεκριμένη σειρά. Έχει αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας χαρίζει ενδυνάμωση και αντοχή.
Vinyasa: Για όσους αναζητούν μια πρακτική με συνεχή κίνηση και ροή. Συγχρονίζει την κίνηση με την αναπνοή.
Gentle-Restorative: Περιλαμβάνει ήπιας μορφής παθητικές θέσεις-διατάσεις με χρήση βοηθημάτων. Απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους με σωματικούς περιορισμούς, αλλά και σε αυτούς που απλώς έχουν την ανάγκη να χαλαρώσουν.
Kundalini για όσους αποσκοπούν να ενεργοποιήσουν την εσωτερική τους ενέργεια. Χρησιμοποιούνται  τεχνικές  για «κλείδωμα» της ενεργειακής ροής (bandas) και συγκέντρωσής της σε ενεργειακά κέντρα (chakras).  
Jivamukti: Aπευθύνεται όσους ζητούν κάτι παραπάνω από μια δυναμική  πρακτική με ροή, και δίνουν έμφαση στη μουσική. Ως στόχο έχει να ανακαλύψουμε την πραγματική μας  ευτυχισμένη φύση, καθώς ενσωματώνει τη φιλοσοφία της μη βίας στην καθημερινότητα.
Aerial Yoga: Xρησιμοποιεί την βαρύτητα προς όφελός μας με στόχο να  αποσυμπιέσουμε τις αρθρώσεις μας και να απελευθερωθούμε  από τους φόβους μας. Το συγκεκριμένο είδος  συνδυάζει την παραδοσιακή yoga με την χρήση αιώρας.
Ηot Yoga:  Προκαλεί έντονη εφίδρωση και οι τοξίνες αποβάλλονται από τον οργανισμό. Δεν είναι κατάλληλη για όσους πάσχουν από υπέρταση.
Prenatal Yoga: Προετοιμάσει για τον τοκετό και βοηθά τις εγκύους να μένουν σε φόρμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.   

Τι πρέπει να προσέξεις;
Να δοκιμάσεις διαφορετικά είδη yoga, σε εξειδικευμένα  στούντιο, μέχρι να καταλήξεις στο είδος και τον δάσκαλο που σε αντιπροσωπεύει.


-      

No comments:

Post a Comment