Sunday, September 9, 2012

Η συγχώρεση θεραπεύει





Η συγχώρεση δεν είναι κάτι που κάνεις μόνο για το πρόσωπο που σε έχει βλάψει ή πληγώσει . Είναι κάτι που το κάνεις για τον εαυτό σου , για χάρη της δικής σου εσωτερικής ελευθερίας. Συγχωρείς, έτσι ώστε να μπορείς να ζήσεις στο παρόν αντί να είσαι κολλημένος  στο παρελθόν.  Συγχωρείς  γιατί τα παράπονά σου  και οι πικρίες- περισσότερο από τις ελπίδες, τις προσκολλήσεις  και τους φόβους σου- σε δένουν με παλιά πρότυπα, παλιές ταυτότητες, και ειδικά σε παλιές ιστορίες.
Σκέψου ένα άτομο που δεν θέλεις  πραγματικά να συγχωρήσεις: ένα γονέα, έναν πρώην εραστή, έναν δάσκαλο, ενός  φίλου την προδοσία. Ίσως πιστεύεις ότι το να συγχωρέσεις το άτομο σημαίνει ότι δικαιολογείς το λάθος του ή ότι κρατώντας το θυμό σου, σου δίνει κατά κάποιο τρόπο πίσω τη δύναμη σου που το  ΄΄αδίκημα΄΄ σου πήρε μακριά. Ή ίσως, ως καλός πνευματικός ασκητής, πιστεύεις ότι έχεις ήδη συγχωρέσει. Αλλά αν πραγματικά  ρίξεις  μια καλή ματιά, μπορείς  να δεις ότι το παράπονο είναι ακόμα μέρος της ιστορίας σου, ακόμα και μέρος του νοήματος της ζωής σου.

"Είμαι έτσι ή συμπεριφέρομαι κατά αυτόν  τον τρόπο επειδή (αυτός / αυτή) έκανε αυτό σε μένα!" λες- Δεν πήρα αρκετή αγάπη από τους γονείς μου , ή ο άπιστος εραστής, ο γκουρού που δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μου. Το πρόβλημα είναι, όταν κρατάς το παράπονο, διατηρείς την πιστή σκιά του και ίσως την σκέψη: ‘’Εγώ πρέπει να είμαι ελαττωματική/ος, κατά κάποιο τρόπο  προσελκύω ότι με βλάπτει’’.

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger